2010. április 26., hétfő

Virágzik az almafa


Kitört az igazi meleg hétvégére.
Élveztük a jó időt, meg dolgoztunk is.

Ilyen most a kisalmafa. Olyan mint egy virágzó piramis. A metszésén hárman tanakodtunk koratavasszal.
Alatta a borostyán nagyon kezdi átvenni az uralmat, meg hátul a komposzttároló környékét. Úgyhogy elkezdjük visszaszorítani. Nem lesz könnyű. Már levágtunk két nagy zsáknyit, és kb. meg se látszik. Nem jó társaság egy kis almafának, a szomszédba is kezd átnőni, úgyhogy majd tépkedünk ki belőle rendesen.
Egy közelebbi kép a virágokról. Jaj, de szépek.
A blog gyakorlati haszna. Van neki! :-) A lépcső alatti köves résszel nagyon elégedett vagyok.
Ilyen most.
Még múlt héten akartam róla csinálni képet, de volt benne 4-5 kákics (pitypang).
Előbb azokat kigyomláltam késsel, aztán csináltam meg a képet.

Két évvel ezelőtt itt csak gaz volt a sóderből kinőve. Mostanra ez már kert. Azt azért nem mondom rá hogy sziklakert, mondjuk kavicsos ágyás.
Közelebbi kép. Jól összenőttek a kövirózsák. Szeretem őket. A fűben is bőven van kákics (pitypang) elvileg onnan is ki lehetne késsel gyomlálni. Ott maradnak amennyien vannak. Viszont nyírni újra kell. Áprilisban kb. hetente.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kerted. A pitypang virágából mézet lehet főzni, a zsenge levelét salátába tenni, a gyökeréből főtt tea meg valami nyavalya ellen jó.

    VálaszTörlés