2010. május 6., csütörtök

Május

Erre vártunk November óta. Az egyik legszebb hónap a kertben, meg az évben is. Szegény, sötét, hideg novembernek pont az ellenkezője. :-)
Megint sokkal több minden történt mint amit blogolással követni tudok, de azért próbálkozom. :-)
Most úgyis annyi eső esett, hogy csinálni nem nagyon van mit, úgyhogy fényképeztem, meg rizsázok is.

Nyílik az orgona, meg a labdarózsa. Csináltam vele az évben bármit is? Nem. Hazudtam. Szedtem belőle anyák napjára! :-)
Ilyen most a hullámos ágyás. Április elején még olyan kopaszka volt.
Ültetek még bele 3 db fehér vízifuksziát, más néven pistikevirágot. Már meg is vettem a piacon. 100Ft/darab. Fagyokig fog nyílni. Ha elnyílt az orgona kicsit meg kell rendszabályozni, vagyis próbálom visszábbszorítani, a neki kijelölt területre, mielőtt átveszi az uralmat a gyengébb növényeken.

Elkezdték a nőszirmok is. Van két másik színem, de azok később nyílnak és nem is ide vannak ültetve. Azok még csak bimbósak.
A fű nő, mintha húznák. Szerintem idén már 4-szerre van nyírva. Hét elején mondta a rádió hogy esők lesznek, úgyhogy férjem kedden lenyírta. És milyen jól tette! Azóta csak tovább nőtt volna, meg elfekszik, stb. Úgyhogy most szép. Vállon veregethetjük magunkat, milyen okosak voltunk. Péntekre szalonnasütést tervezünk, ha jó idő lesz.

Ide kerültek az árvácskák, amit múltkor mutattam. Anyukám bejárati lépcsője. A fémkosár egy használtpiacozási zsákmány. A fehér kövek utazási emlékek. Talán Erdélyből hozta anyukám, lehet máshonnan. Jól látszik mellette a szép madár minta. Nyáron itt forróság van, akkor kövirózsák mennek majd bele. Amíg szép az árvácska, maradnak.

3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Nem kívánnék szebbet.

    VálaszTörlés
  2. :)Mindig tegyek be nem szépet is?

    VálaszTörlés
  3. Hú, az a labdarózsa nagyon tetszik...
    Jó, hogy minden, de most az különösen.
    Kéne-kategória. :) évi

    VálaszTörlés